poniedziałek, 28 stycznia 2013

Wiedźma z Wilżyńskiej Doliny

Tytuł: Wiedźma z Wilżyńskiej Doliny
Autor: Anna Brzezińska
Wyzwania: Polacy nie gęsi, czyli czytamy polską literaturę
                 Czytam fantastykę 
                 Pochłaniam strony, bo kocham tomy

Dopiero po przeczytaniu tej książki i dodaniu jej do mojej biblionetki okazało się,. że to druga część. Ze względu na to, że polubiłam babcię Jagódkę kiedyś muszę poszukać pierwszej części opowiadań o tej ciekawej kobiecie.
Babunia Jagódka mieszka w Wilżyńskiej Dolinie w Górach Żmijowych. Mieszka w chacie na uboczu, gdzie towarzyszy jej stadko zionących ogniem kur, krasnoludki i bazyliszek. Babunia Jagódka ceni sobie święty spokój, swoje odosobnienie, mocne trunki i jurnych mężczyzn, których kusi przy pomocy zaklęcia zmieniającego ją w piękną dziewczynę. Jest postrachem okolicy, ale to właśnie do niej udają się wszyscy, gdy zawodzą inne rozwiązania.
Boi się jej Władyka, pleban, który ceni jej maść na hemoroidy, okoliczna dziatwa.
"Wiedźma z Wilżyńskiej Doliny" to zbiór opowiadań opisujących codzienne życie tej ciekawej i dość kontrowersyjnej społeczności, rozerwanej pomiędzy zaufaniem do czarów i mikstur lokalnej wiedźmy, a strachem przed gniewem bożym zapowiadanym przez plebana.
Bardzo podobał mi się humor zastosowany w tym zbiorze opowiadań. Z miejsca polubiłam babunię Jagódkę. Podobało mi się wyraźne przedstawienie charakteru tej postaci, która, choć często ma dość wszystkich mieszkańców Wilżyńskiej Doliny, nie odmówi pomocy żadnemu z nich.





3 komentarze:

  1. Czytałam drugą część i również świetnie się bawiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie, a postać Babuni wydaje się co najmniej intrygująca. :)

    Co do linków do wyzwania, to możesz je w zasadzie zostawiać gdziekolwiek. Linki do wyzwań i tak ściągan z maili zawiadamiających o komentarzach.

    OdpowiedzUsuń
  3. recenzja dodana do wyzwania :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń