poniedziałek, 17 czerwca 2013

Nadrabiam polskich autorów cd.

Tytuł: Julita i huśtawki
Autor: Hanna Kowalewska
Wyzwanie: Polacy nie gęsi...
                  Trójka E - Pik


Autorka ukazuje nam historię jednego pokolenia, grupy kilku znających się osób, urodzonych w latach pięćdziesiątych XX w. i wychowanym w trudnych czasach PRL-u.
Książka rozpoczyna się powrotem narratora do rodzinnej wsi. W tym momencie kolejny raz musi udawać kogoś innego, udawać że nie zna swojej kochanki, która przyjechała razem z nim. Od momentu przekroczenia granic miejscowości oboje, on i Metka udają, że nie łączy ich trwający kilka lat romans, że nie mieszkają razem, że praktycznie się nie znają. Metka śpi w domu, w którym przebywa również jej mąż, a narrator przezywa męki, gdy zastanawia się czy jego ukochana nadal coś czuje do tego mężczyzny.
Poznajemy historię tych ludzi i ich znajomych w czasach ich dzieciństwa i wczesnej młodości. Poznajemy m. in. Julitę, dość specyficzną i dziwną osobę, której przez całe życie towarzyszy dwoje aniołów. Anioły chronią dziewczynkę, jednak, jak się później okazuje nie zawsze się im to udaje. Julita przejawia tendencję do pomagania osobom, których życie nie rozpieszcza, innych niż wszyscy. W ten sposób trafia na Bazylego.

Może książka nie oczarowała mnie całkowicie, nie powaliła na kolana, ale nie żałuję czasu z nią spędzonego. Postanowiłam poznać inne książki tej autorki, przekonać się czy pojawiające się wszędzie bardzo dobre recenzje książek okażą się słuszne.


Tytuł: Cicha jak ostatnie tchnienie
Autor: Joe Alex (Maciej Słomczyński)
Lektor: Tomasz Bielawiec
Wyzwanie: Polacy nie gęsi...

Wydawca Melwin Quarendon postanawia uczcić wydanie milionowej książki młodej sławnej pisarki i w tym celu zaprasza kilka osób do spędzenia dwóch dni w zamku, specjalnie w tym celu kupionym. Na miejsce przybywa m. in. detektyw Joe Alex.Okazuje się, że z zamczyskiem tym wiąże się historia morderstwa Evy de Vere. Ciała niewiernej żony nigdy nie odnaleziono, a legenda mówi, że zostanie odnalezione gdy w miejscu tym zginie kolejna niewierna kobieta.
Wydawca zaplanował zabawę, w której kolejni goście, za pomocą wskazówek, mają za zadanie odnaleźć zaginione ciało. Jednak nie wszystko idzie zgodnie z planem i niewinna zabawa zmienia się w krwawą i nieprzewidywalną.

5 komentarzy:

  1. O pierwszym tytule nie słyszałam, a wydaje się ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  2. To jedna z lepszych książek Kowalewskiej

    OdpowiedzUsuń
  3. A mnie książka zachwyciła, ale być może dlatego, że Kowalewska pozwoliła mi rocznikowi 5 lat starszemu od bohaterów książki powrócić do lat 50-tych i przeprowadziła mnie przez lata mojej młodości pozwalając przypomnieć sobie atmosferę lat 60, 70 i 80.
    To była dla mnie cudowna podróż w przeszłość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I takie właśnie książki zapadają nam w pamięć :)

      Usuń
    2. Pozostanie na mojej półce, gdyż będę do niej wracać.
      Też ja czytałam w ramach tych wyzwań, tyle że jeszcze przede mną post o niej.

      Usuń