czwartek, 14 czerwca 2012

Rodzaj: audioksiążka
Wersja językowa: polska
Treść: pełna
Nagranie: Studio Wydawnictw Polskiego Związku Niewidomych
Miejsce i rok nagrania: Warszawa, 2010
Czyta: Sławomir Holland
Czas trwania: ~26 godz. 34 min.

Co tu dużo mówić,  byłam tą książką zachwycona. King nie rozczarował mnie w żadnym wypadku, choć tego właśnie spodziewałam się tego, m.in. po "Lśnieniu".

Edgar Freemantle, właściciel firmy budowlanej, po ciężkim wypadku traci prawą rękę, równowagę psychiczną i żonę, która zażądała rozwodu.
Kierowany zaleceniami lekarza zmienia otoczenie i wynajmuje dom na pięknej wyspie Duma Key, na którą zabiera podarowaną mu przez niego lalkę Rebę, która ma mu pomóc w kontrolowaniu złych emocji. Do pomocy zatrudnia Jacka, młodego mężczyznę, który zostaje jego przyjacielem.
Jego jedynymi sąsiadami są starsza pani, Elizabeth Eastlake, która okazuje się być właścicielką wyspy i jej opiekun, Wireman.
Edgar odnajduje w sobie talent do rysowania. Zaczyna od prostych szkiców kredkami, ale talent rozwija się, a w końcu decyduje się na wystawienie obrazów w galerii. Tylko dlaczego coraz częściej wydaje mu się, że obrazy maluje prawą, amputowana ręką i coraz częściej pojawia się na nich motyw statku, który zaczyna go przerażać? I dlaczego okazuje się, że obrazy te mają wpływ na życie osób, które zna i kocha. I co z tym wszystkim ma wspólnego rodzinna tajemnica, zaginięcie bliźniaczek i porcelanowa figurka?

Jednym słowem, książka (audiobook) mnie zachwyciła, cały czas czułam napięcie i grozę. No, może troszeczkę końcówka mnie rozczarowała, bo miałam wrażenie, że rytm nadany od pierwszych minut czytania troszeczkę się zatracił, ale nie zmieniło to odbioru całości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz