piątek, 31 sierpnia 2012

Podróże, podróże

Jarosław Kret 
Jarosław Kret 
07:05:19
Świat Książki

 Egipt fascynuje mnie od dawna. Przeczytałam już kilka książek o starożytnym Egipcie, fascynuje mnie historia i kultura tego kraju.
Tym razem sięgnęłam po pozycję opisującą Egipt współczesny.

Jarosław Kret w Egipcie był wiele razy, pierwszy raz jako student egiptologii. Patrzymy na ten kraj jego oczami. Zwiedzamy gwarne ulice, bazary, meczety i świątynie. Dowiadujemy się jak działa egipska policja i na czym polega wszechobecna i w tej części naszego globu biurokracja. Autor zdradza tajemnicę intrygującej i zagadkowej Klątwy Faraona i opisuje powszechną formę spędzania urlopów przez turystów z całego świata, a także naszych rodaków.
Autor ze szczegółami opisuje swoje ulubione potrawy, a na koniec dodaje kilka przepisów. Nie potrafiłam ukryć rozmarzonego uśmiechu przy słuchaniu fragmentu, w którym autor opowiada o uwielbianych przeze mnie orzechach nerkowca.

Książkę słuchało mi się bardzo przyjemnie.Poczucie humoru autora (a zarazem lektora) było dość specyficzne, ale nie raz wywołało uśmiech na moich ustach.


Autor: Jacek Pałkiewicz




                                Tytuł: Terra incognita. Wyprawa do źródeł Amazonki
                                Czyta: ROCH SIEMIANOWSKI
                                Czas nagrania: 5 godz.9 min


Jacek Pałkiewicz - członek rzeczywisty Królewskiego Towarzystwa Geograficznego w Londynie. Dziennikarz, jeden z najbardziej aktywnych podróżników-eksploratorów naszych czasów. Niestrudzony organizator wypraw na wszystkich szerokościach geograficznych globu z zapałem dokumentuje pradawne kultury małych grup etnicznych, które pod niszczącymi wpływami naszej cywilizacji na zawsze znikają z powierzchni ziemi...(źródło: www.palkiewicz.com)

Terra Incognita to druga książka tego autora, którą poznałam.Utwierdzam się w przekonaniu, że lubię styl pisania pana Jacka.
W tej książce autor opisuje wyprawę, którą zorganizował w 1996r. w celu odkrycia źródła najdłuższej rzeki (sprawa kontrowersyjna), o największym przepływie wody:  Amazonki.
Poznajemy szczegóły organizacji i przebieg tej wyprawy. Poznajemy także dokładny opis Amazonki, a także szczegóły historii odkrywania jej źródeł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz