niedziela, 7 kwietnia 2013

Niewierni

Autor: Vincent V. Severski
Tytuł: Niewierni
Czyta: Krzysztof Gosztyła
Wyzwanie: Pochłaniam strony, bo kocham tomy
                 Polacy nie gęsi, czyli czytamy polską literaturę
                 DKK

"Nielegalni" to powieść szpiegowska rozgrywająca się m. in. w Polsce, Szwecji, Ukrainie i Białorusi. Bohaterami są szpiedzy, tzw. "nielegałowie". Osoby te mają rodziny, zwykłą pracę i drugie, całkowicie tajne i niebezpieczne życie.
Pokojówka warszawskiego hotelu Marriott, w jednym z pokoi, przypadkowo jest świadkiem dziwnego spotkania. Przerażona powiadamia o tym osobę, która zainteresowana tym tajemniczym odkryciem, i to dzięki niej rozpocznie się śledztwo w tej sprawie.
Powieść jest wielowątkowa, mamy tutaj wiele ciekawych postaci.
Jednak... nie zaczarowała mnie tak, jak innych członków Dyskusyjnego Klubu Książki. Reszta była po prostu zachwycona. A ja... Wydaje mi się po prostu, że nie leży mi ten typ powieści, zwłaszcza, że nigdy wcześniej nie czytałam żadnej powieści szpiegowskiej. No cóż, nie wszystko musi podobać się wszystkim, zwłaszcza, że książka ta (jak i pierwsza część trylogii) znalazła rzesze swoich wiernych fanów.
Mnie na początku straszliwie znudziła. Potem, gdy akcja rozwinęła się i przyspieszyła, było coraz lepiej. Pod koniec nawet zaczęłam odczuwać coraz większą przyjemność słuchania.
Podobno ma być trzecia część. Przeczytam (wysłucham) ją tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie lekturą w DKK.
Wiem, recenzja jest okropna i bez bicia przyznam się, że musiałam wspomóc się innymi, gdy ją pisałam. Po prostu, ta książka nie jest dla mnie :) Przyznam jednak, że spodobało mi się bardzo przedstawienie bohaterów "Niewiernych" i wiążących ich relacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz